Om Harald

«Vi kjenner oss igjen» er ofte tilbakemeldingen fra publikum etter at Harald har lagt ut om hverdagslige situasjoner i hjem og arbeidsliv.

Harald ser det morsomme i dagligdagse situasjoner og formidler dette med innlevelse og selvironi.

Harald har solid erfaring som komiker for bedrifter, standupklubber og på scenen med revygruppen ”Eplekjekkasene”.  Han driver også med impro på Stavangeren i «Improbonanza», samt med Stavanger Impro på Folken. 

Ellingsen har opptrådt på scener over hele landet: Latter i Oslo, Stavangeren i Stavanger, samt flere klubbscener i Oslo, Stavanger, Bergen, Flekkefjord, Eigersund, Kristiansand, Sirdal, Trondheim, Drammen, Sandnes, Bryne og ikke minst, jo forresten, minst, på Finnøy. 

De største opplevelsene har dog vært når Harald har vært med Hans Morten Hansen på hans show i DNB Arena:
Som konferansier og komiker på Hansens «Takk for dansen, Hansen» mai 2026, og som  gjesteartist på Hansens jubileumsshow i 2018.

Med over 5.000 publikummere i salen er det ikke tvil om at Harald takler arenaformatet også!

Harald lar som regel humoren gå ut over seg selv, og går sjelden over kanten. Han kan derfor brukes i de fleste miljøer og sammenhenger. Han gjør også standup på engelsk.

November 2024 startet Harald sammen med Hans Morten Hansen og Arvid Mæland podkasten «3 menn og en bobil», som på kort tid virkelig har etablert seg med høye lyttertall!